Subhanallah, dengan bacaan Al-Quran seorang kanak-kanak berusia 10 tahun terselamat dari dirogol

Mangsa terbaru dari pemerkosaan bersiri yang dilakukan oleh seorang guru mengatakan membaca Al-Quran menghentikan tindakan perogol untuk melakukan perkosaan terhadap dirinya, surat khabar Al-Madinah melaporkan Isnin.

Kanak-kanak berusia 10 tahun itu berkata kepada surat khabar bahawa dia mampu melindungi dirinya sendiri terhadap perbuatan jahat perogol dengan membaca lima surat dari Al-Quran yang dia telah pelajari.

"Setiap kali dia mendekatiku, aku mula membaca Quran dan dia akan menarik diri," katanya.

Kanak-kanak tersebut, yang mengenal pasti dirinya dengan permulaan MMS, mengatakan si perogol akan meminta dia untuk berhenti membaca al-Quran tetapi ketika gadis itu menolak untuk mendengar permintaan si perogol, perogol tersebut memukul keras pada wajah. "Kerana bacaan Al-Quran saya, dia enggan menyentuh saya," kata gadis tersebut.

Kanak-kanak itu diculik dari sebuah dewan perkahwinan di bandar. "Lelaki itu mengetuk pintu dewan perkahwinan. Ketika pegawai wanita yang menjaga di pintu masuk untuk membantu melayani makan malam, aku membuka pintu untuknya, percaya bahawa dia adalah salah seorang tetamu jemputan."

Kanak-kanak itu mengatakan lelaki tersebut meminta untuk pergi bersamanya kerana dia ingin memberikan hadiah untuk pengantin. Gadis kecil itu percaya padanya ketika dia melihat beg di tangannya.

"Ketika saya keluar, dia datang mendekati saya dan membawa saya. Dia berkata kepada saya bahawa hadiah yang tinggal ada di dalam kereta. Dia meminta saya untuk pergi bersamanya ke keretanya di dekat pintu masuk lorong," katanya.

"Saya protes tapi dia memaksa saya untuk mengikutinya dan mengatakan agar aku tidak membuat suara apapun. Saya fikir drama akan berakhir di situ juga tapi dia memaksa saya ke kerusi belakang kereta dan diminta untuk berbaring dan menyembunyikan wajahku."

Kanak-kanak itu mengatakan perogol itu memberi amaran untuk tidak membuat suara apapun ketika melalui jalan yang tidak biasa baginya.

"Namun, saya boleh melihat beberapa tanda seperti ruang kiu dan dewan perkahwinan lain. Apabila kami sampai di rumahnya, dia meminta saya untuk pergi dengannya kerana dia menyimpan hadiah tersebut di apartmennya," kata gadis kecil itu.

"Dia mengatakan kepada saya bahawa kami akan mengambil hadiah dan kembali ke ruang pernikahan. Ketika aku memasuki pangsapuri, dia mendorong saya masuk dan mengunci pintu. Ketika itu, aku tidak tahu apa yang dia akan lakukan kepadaku."

Dia mengatakan dia mula mempersiapkan shisha dan mengatakan dia tahu ayahnya sangat baik, menambah bahawa dia akan menelefonnya dan mengatakan kepadanya untuk tidak bimbang. Si penculik mengatakan dia akan menyerahkannya kembali sekali perkahwinan itu berakhir.

"Dia menelefon dengan telefon bimbitnya dan mengatakan bahawa dia berbicara dengan ayah saya. Saya memintanya untuk membiarkan saya bercakap dengannya tapi dia mematikan telefon dan memukul wajah saya, menyuruhku diam," katanya. "Dia kemudian cuba untuk memperkosa aku tapi aku mula membaca Quran. Dia kemudian berundur. Kejadian ini berterusan sehingga matahari terbit."

Dia mengatakan selepas matahari terbit orang tersebut mula menonton televisyen sekitar pukul 08:00. Lelaki itu kemudian mengatakan kepadanya bahawa dia akan membawanya ke sebuah rumah di mana dia akan mencari keluarganya.

"Aku masuk ke keretanya. Dia meminta saya untuk menjaga kepala saya tetap tunduk tapi saya boleh melihat beberapa bangunan termasuk Al-Sudais dan farmasi Rap berhampiran dengan rumahnya. Kami tidak pergi jauh," katanya.

"Dia menurunkan saya di klinik Al Nahda di daerah Al-Muntazahat dan meminta saya untuk masuk ke dalam sebuah bangunan di mana saya akan mencari keluarga saya. Aku masuk ke dalam bangunan tapi aku tidak mencari sesiapa pun. Aku kembali tapi dia sudah pergi. "

Kanak-kanak itu mengatakan dia melihat seorang lelaki membawa beberapa beg rumah. Kanak-kanak itu menghentikannya dan memintanya untuk membantunya. Lelaki tersebut tidak mempunyai telefon tapi dia menghentikan teksi dan menggunakan handphone si pemandu untuk menghubungi ayah gadis itu.

"Lelaki itu berkata kepada ayahku bahawa aku bersamanya dan mereka bersetuju untuk bertemu di tempat tertentu. Dia membawa saya bertemu ayah saya, yang mula menangis ketika dia melihat saya."

Sebelum ini polis Arab Saudi menangkap seorang guru berumur 42 tahun berkaitan dengan rangkaian rogol yang terjadi selama tempoh tiga tahun sejak 2008. Guru tersebut didakwa dengan tuduhan memperkosa dan menculik sekurang-kurangnya 13 gadis cilik berusia antara 6 hingga 10 tahun.

- sumber dari voa-islam.com


Comments